torsdag 2 maj 2013

Babybjörn One

Jag har länge velat ha en bärsele att ha Hubbe i. Det är praktiskt då man skall iväg på korta ärenden och inte orkar släpa ner vagnen i hissen. På sommaren kommer vi också att spendera rätt mycket tid i skärgården och där fungerar det ju inte alls med vagn. Kriterierna för mig var att selen skall vara bekväm och att den kan användas länge. Denna vår har både Stokke och Babybjörn kommit ut med nyheter där man kan använda bärselen på tre olika sätt medan barnet växer. Jag föll direkt för Babybjörns One, och beställde den så fort då den kom till den finska Babyshop.com sidan. (Nu verkar selen vara slut hos Babyshop men den finns istället hos lekmer.fi!) I måndags fick vi bärselen på posten och hittills är jag och Maken nöjda. Selen har testats av oss båda och jag har till och med hunnit ut en sväng med Hubbe på magen. Han somnade nästan direkt och verkade trivas bra. Då han sedan blir lite större kan vi vända honom så att han kan titta framåt i selen och spana in omgivningen. Nästa sommar kan vi ha honom på ryggen. Ändå upp till 15 kg kan man bära barnet i selen vilket betyder till ungefär 3 år.
Alltid trevligt att få paket...
Wihuu! Babybjörns nya One sele!
En sele är allt som behövs,  från nyfödd upp till tre år.
Nöjd Hubbe och nöjd Hanna!

4 kommentarer:

  1. Jag tycker BabyBjörnarna är helt ok när babyn är liten, men tycker den började kännas obekväm redan efter c 6 månader - fast de sägs funkka också till mycket större barn. Så vi bytte i ett tidigt skede till Ergo, prova den nångång om du har tillfälle!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har nog tittat på bl.a. Manducan som sägs vara mer ergonomisk än Babybjörn, men kom ändå fram till att jag gillar denna bättre. Hoppas vi är nöjda också då Hubbe blir lite äldre :)

      Radera
  2. Tyckte också att björnen var obekväm, har absolut gillat manducan bäst, och den är så ergonomisk, känns som om man inte bär nåt alls! Våra barn har vägt 15 kg redan före dom var 2 år, men i manducan kan man bära barnet till 25 kg. Testa nån gång om du kan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grannen har en så jag kan säkert få testa den :)

      Radera