tisdag 28 maj 2013

Första springturen

Jess! Ikväll har jag varit på den första springturen sedan Hubbe föddes. Det gick till och med riktigt bra. Jag började med en kort runda på cirka fyra kilometer. Benen började kännas tunga redan efter ett par hundra meter men konditionsmässigt skulle jag nog ha orkat fast en kilometer till. Eftersom jag ännu ammar så var jag lite orolig för hur det skulle kännas, det är ju lite tyngre och ömmare än vanligt så att säga. Jag pumpade tomt just innan springturen (så kunde Maken sköta kvällsmaten och läggning när jag var borta dessutom) och använde dubbla sportbh:n på Olgas inrådan. Och det gick hur bra som helst. Nu hoppas jag komma iväg minst en kväll i veckan i fortsättningen också. 
Jag är så stolt över mig själv! Det skall nog bli fason på kroppen och konditionen igen minsann.

4 kommentarer:

  1. Vad roligt att det kändes bra för dig! Jag har faktiskt mindre problem med ömma bröst nu när jag ammar än under graviditeten, då sprang jag och höll om mina bröst samtidigt, för det tog så sjuk. Kan inte ha sett klokt ut :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag minns när jag var och springa i början av graviditeten då mina bröst också var jätteömma! Jag måste också springa med händerna nästan i kors över för att det inte skulle ta ont.. Haha! Men med dubbla bh:n tyckte jag det gick jättebra.

      Radera
  2. Jess Hanna, bravo! Säg till sen när du vill ha nytt träningsprogram ;) Nej men ta det lugnt bara å njut av att komma ut en dag i veckan iallafall, det är redan bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske jag iaf vågar anmäla mig till Midnightrun i år?! Så i Augusti måste jag sen börja trappa upp lite med springandet igen :)

      Radera