måndag 19 augusti 2013

Någon gång skall jag...

Springa ett halvmaraton.
Sticka en hel tröja åt mig själv.
Träna med en PT tills det syns resultat.
Kunna säga att jag besökt alla världsdelar.
Se New York.
Renovera ett hem.
Ha en trädgård med blommor som blommar från tidig vår till sen höst, bärbuskar, trädgårdsland och äppelträd.
Våga grunda ett eget litet företag.
Äga en Marc Jacobs väska.
Backpacksresa flera månader i sträck.
Ha en egen "Martha Stewart" show på tv där jag pysslar, bakar och fixar.
Bli riktigt bra på att fotografera.
Vandra i Alperna på sommaren.
Lära mig att sy kläder.
Skriva en bok.
Ha städerska varannan vecka.
Förnya bröllopslöften och ordna bröllopsfest på nytt.
Gå på massa loppis och fynda möbler som jag sedan restaurerar.
Lära mig köra båt och inte vara så rädd på havet.
Hålla föreläsningar i något intressant ämne.
Lära mig mer om att redigera foton.
Bli bättre på att spara pengar.
Ha en datorfri dag i veckan.
Ha ett pysselrum där jag kan sy, måla och greja.
Laga kreativ spännande mat på veckosluten så som pulled pork och olika grytor.
Ha en brunchklubb som går ut och äter brunch en gång i månaden eller så.
Åka på spa-kryssning till Tallinn.
Hinna höra ikapp alla podcasts och sommarprat som finns på min lyssnelista.
Äta på en michelinstjärnerestaurang.
Besöka Toscana och gå på vinprovning på någon härlig liten vingård.
Dyka igen.

En dag skall jag kunna kruxa för alla punkterna på listan ovan. Det kommer nog gå ganska många år tills dess, men den dagen kommer att komma.... Inspiration att göra min lista fick jag av Linda och detta inlägg.

7 kommentarer:

  1. Låter ju inte alls illa! :)

    SvaraRadera
  2. Svar
    1. Tack! Jag blev så inspirerad av din :

      Radera
  3. Underbar lista! Borde jag månne göra en likadan?

    SvaraRadera
  4. Härligt, Hanna! Våga drömma och sätta upp mål! Även de tokigaste av drömmar kan gå i uppfyllelse ;-) Nu blev jag jätte inspirerad att göra en egen likadan lista! Stor kram (från München där jag lever ut en av mina drömmar)

    SvaraRadera