fredag 27 september 2013

Dagens pyssel

Dagens enkla pyssel fick jag inspiration till från denna underbara pysselblogg. Enkla etiketter på glasburkar till speceriskåpet. Svart matt dekorplast hittade jag billigt på Etola. Den vita tuschen, som enkelt går att torka bort om man byter innehåll i burken, är från Granit och burkarna är från Ikea. Pysslet tar bara några minuter och piffar verkligen upp i skåpet tycker jag.
Rita rundlar med glaset som modell. Klipp och klistra på burkarna. Skriv på innehållet Klart!
Pastan och majskrokarna ser mycket trevligare ut i burkarna än i sina plastiga  originalpåsar...

2 kommentarer:

  1. Vilken bra pysselblogg det verkar vara! Den åkte genast upp på min bloglovin lista - tack för tipset!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varsågod! Bloggen är verkligen inspirerande. Pysselnätbutiken som Helena bak bloggen driver är också härlig. Jag vill beställa hem allt!

      Radera