fredag 11 oktober 2013

Pyssel till telefonen

Jag har länge letat efter genomskinliga iphoneskal för att kunna genomföra detta pyssel, men ingenstans har jag hittat sådana, i alla fall inte till skäligt pris. Till slut hittade jag skal på denna sida, som jag först tyckte verka lite suspekt. Beställningen gick dock som smort och grejerna kom hem snabbare än väntat (på något forum stod det att det tagit till och med en månad, jag fick hem min beställning på under två veckor!). 

Själva pysslandet är sedan urenkelt. Klipp bara ut en modell enligt iphoneskalet och klipp ut bakgrunder som du gillar i vad som helst egentligen. Papper, foton, kartong osv. Jag gjorde två med washitejp som jag tejpade på papper och sedan klippte ut. De andra är gjorda med mönstrat papper från Tiger. Till julen tänker jag absolut göra ett julskal och nästa gång jag beställer foton skall jag nog klippa ut ett Hubbeskal till mig också! Så roligt och enkelt pyssel som kan varieras i en oändlighet.
Washitejp i fina mönster, mönstrade papper och iphoneskalet.
Mina skalvarianter denna gång. Det randiga och prickiga är gjorda med hjälp av washitejp. De blommiga med mönsterpapper och det rosa skimrande kartong från Tiimari.
Jag kände för att ta i bruk denna med rosa hjärtan! Imorgon kanske jag byter till en annan.... Bara för att jag kan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar