tisdag 29 oktober 2013

Sista kvällen

Sista kvällen i gamla lägenheten. Det känns minst sagt lite vemodigt. Jag älskar ju den här lägenheten! Plankgolvet, läget, Grannarna, det stora köket, klädskåpet, ja allt! Men nu är det dags att vända blad, gå vidare, ta ett nytt steg i livet. Flytt ut till förorten imorgon. Det kommer nog också blir så bra. Jag har redan två mammakompisar som bor på en femhundrameters radie från vårt hus som jag kan ta kaffedejter och vagnpromenader med. Bussen går ju in till stan på en halvtimme och dessutom har vi nu skaffat en bil. Och så är det ju vårt första alldeles egna hem. Igår och idag har jag målat. Det blir så fint. Nu värker det lite överallt i min kropp, främst i ryggen och händerna. Bra förutsättningar för bärandet imorgon med andra ord... Vi har inte ännu hunnit skaffa någon internet till nya stället så det kan hända att det blir en lite längre paus. Höres när jag är Esbobo. 
Hej då plankgolv och takhöjd.
Hejdå dubbeldörrar och cityliv...

4 kommentarer:

  1. Det blir nog bra, allt har sin tid :) Hurdan bil blev det? Nyfiken! :D

    SvaraRadera
  2. Men som du skriver, det är ju ert alldeles egna hem. Må ni få många fina minnen där. :)

    SvaraRadera
  3. Välkommen! ;) Det är nog trevliga trakter det här med! :)

    SvaraRadera
  4. Välkommen!!!! Jag är så glad att få en mammakompis hit ska du veta. Och det här är verkligen ett supermysigt område att bo på, jag är säker på att ni kommer att trivas.

    SvaraRadera