onsdag 20 november 2013

Balkongbebin

I vårt nya hus har vi numera en balkong! Det har vi inte haft tidigare så Hubbe har inte förr haft möjlighet att sova utomhus annat än på promenader. Jag kände ändå att jag vill testa med balkongdagssömner trots att Hubbe redan är så pass stor. Otroligt turligt så råkade det komma en annons på en balkongvagn för en billig peng på Pryltorget just några dagar efter att vi flyttat. Jag nappade och ringde och sedan dess har Hubbe snarkat alla dagssömner utomhus. Det är så skönt, då jag inte heller behöver smyga inomhus för att vara rädd att väcka honom. Dessutom tror jag att frisk luft är bra för honom och han sover jättebra. Oftast uppemot två timmar på förmiddagen och en timme på eftermiddagen. Så nu hoppas vi bara han ryms i vagnen än tid till ännu innan han blir för lång... 
I denna stabila gamla vagn sover Hubbe som en prins½

5 kommentarer:

  1. Lykke sov på vår balkong tills hon var 2,5 och började på dagis, alltid som en stock. Tror också starkt på frisk luft och fågelkvitter. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja kanske det är fågelkvittret som är särskilt sövande :) Och vad kiva att höra att det går att sova på balkongen så pass länge! Det tänker jag också försöka satsa på :)

      Radera
    2. Måste dock tillägga att benen nog stack ut ur vagnen den senaste tiden.... *skäms lite, men när hon nu verkade sova gott där ändå så...*

      Radera
  2. Elin sover ute (nu är hon 2år 4mån) och jag har henne gärna och sover vagnen ännu länge. Det är få gånger hon sovit inne på dagarna och jag är osäker om hon kan somna själv på då. Viggo sover ju inte mera och har svårt att tro att Elin har ro att somna inne om brorsan är vaken. Men jag är lite orolig hur hon ska rymmas i vagnen, då det redan är rätt trångt för henne. Skönt att Hubbe sover gott ute!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker också Hubbe somnar mycket snabbare i vagnen än i sin säng inomhus! Han kommer inte heller åt att jumppa och klättra som han gör i sängen.... Men jag undrar nog också hur länge han skall rymmas. Tror nog att denna vagn i alla fall blir för liten om senast ett halvår...

      Radera