måndag 11 november 2013

Farsdagen

Igår var det farsdag. Makens första. Den vill man ju försöka göra speciell. Så jag och Hubbe gjorde vårt bästa för att skämma bort den fina fantastiska fadern så mycket vi kunde. Först fick han sovmorgon till klockan tio. Då väckte vi honom med pussar och paket. Han behövde dock inte stiga upp än utan fick ligga kvar i sängen och kolla serier från ipaden. Hubbe somnade och jag ställde mig i köket. Lyxbrunch stod på menyn. Jag lagade eggs benedicte och amerikanska pannkakor. Gott! Hollandaisesåsen blev faktiskt så gott som perfekt. De pocherade äggen likaså. Och maken uppskattade så det var det viktigaste. När han kom ner till brunchbordet så fick han dessutom ännu fler presenter. En snöspade och en rutskrapare till bilen. Romantiska presenter eller hur!? 
Snöspade! Det behövs när man bor i radhus. Dessutom råkar faktiskt min Make gilla snöarbete :)
Eggs benedicte. Maken fick välja mellan lax eller skinka. Jag hade förstås också köpt champagne (som han dock inte ville ha för vi skulle köra bil till babysimmet och sen skulle Maken spela fotboll...) och lyxmorgonmålsjuice.
Amerikanska pannkakor med sylt eller sirap till efterrätt. Sen var vi mätta halva dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar