måndag 30 december 2013

2013

2013 har nog varit året som förändrat mitt liv mest hittills under alla mina 28 år. Jag har fått den stora glädjen att bli Mamma till en underbar son. Vi har köpt radhus och bil (så nu är vi då verkligen vuxna med andra ord). 2013 var året som jag verkligen fokuserade på familjen, på att lära mig bli en så bra Mamma jag kan bli. Ett underbart år har det varit. Så mycket känslor, upplevelser och nytt. Året har bara svischat förbi känner jag. 2014 behöver inte gå lika fort... 

JANUARI-FEBRUARI
Året började med att granen flög ut. Magen blev stoor! Jag blev Mammaledig i slutet på januari och fixade lyxfrukost till Maken innan han gick på jobb. Jag köpte tulpaner varje vecka och packade sjukhuskassen. Hubbe låg fortsättningsvis åt fel hål även efter svängningsförsöket. Alldeles i slutet på februari hade vi sedan tiden för vårt planerade snitt... Den mest spännande dagen i mitt liv.      

MARS-APRIL
De första mars fick vi komma hem från sjukhuset och jag behövde inte längre ha på mig stödstrumpor. Vi skålade i champagne och åt massvis med sushi. Hela mars var Maken hemma med mig och Hubbe och vi försökte anpassa oss bäst vi kunde till att vara tre. Mest sov den lilla hela dagarna så vi fick till och med nästan lite tråkigt. Vi tittade på massvis med Netflix och hade många gäster. I April började sedan den spännande mammavardagen. Jag vågade mej ut på stan med vagnen och klarade till och med av att amma på café vilket kändes stort och skrämmande. Bananplättarna slog också igenom stort i bloggvärden och hemma hos oss.

MAJ-JUNI
Sommaren kom och det var extra härligt att vara ledig. Vi besökte skärgården första gången med Hubbe i medlet på maj och det gick hur bra som helst. Jag planerade dop och i början på juni döptes Hubbe hemma i vårt vardagsrum med alla våra nära och kära på plats. Hubbe började sova i riktig säng istället för i babykorgen och jag fick börja springa igen (fast jag började nog mycket sakta, lite och långsamt).
JULI-AUGUSTI
Maken fick semester och vi åkte långt långt ut i skärgården och bara var i över tre veckor. Så skönt, vackert, avkopplande och underbart. Hubbe började äta lite fast mat och sov också bättre på nätterna med mindre nattamning än tidigare. Vi babyproofade lägenheten med ny tv-taso och dörrar till bokhyllan när vi kom tillbaks till stan.
SEPTEMBER-OKTOBER
Jag firade min födelsedag med barnfri brunch med alla mina finaste väninnor den 8 september och fich massvis med fina gåvor. September var också en pysslig månad och jag sydde både hakklappar, vimplar och påse för bytesgrejs. Vi hade kräftskiva i skärgården och jag deltog också i min fina vän Emmas polttaren. Min första hela dag utan Hubbe. På bröllopet i mitten på oktober var Hubbe sedan första gången borta övernatten och också det gick hur fint som helst. I oktober tog vi också stora beslut och skrev på pappren för vårt första egna hem, radhuset i förorten! Så spännande och stort. I slutet av oktober började sedan packningsrumban...
NOVEMBER-DECEMBER
Vi flyttade ut till förorten och Maken fick fira sin första farsdag. Jag var en god fru och bjöd på eggs benedicte till frukost. Jag inredde och fixade i det nya huset och till slut började allt vara på plats. Vi hade ett gäng över på brunch på självständighetsdagen och sedan blev det jul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar