tisdag 31 december 2013

Årslistan

Iphonesnaps från första halvan av året.
Samma årslista som jag redan fyllt i tre tidigare år:

1. Gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut?
Blev Mamma och radhusägare bland annat.
2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag tror int jag gav några nyårslöften ifjol?!
3. Fick någon du känner barn?
Många! Främst bloggvänner faktiskt :)
4. Dog någon som stod dig nära?
Som tur inte.
5. Vilka länder besökte du?
Jag reste ingen stans utanför Finland detta år. Trist men sant. Skyller på spädisen...
6. Är det något du saknade 2013 som du vill ha 2014?
Mer egentid. Jag skulle nog ha haft min möjlighet men har kanske inte riktigt ännu känt mig bekväm att lämna Hubbe allt för mycket. Men det skall det ändras på i år. Jag skall bli mycket bättre på att sköta om mig själv, göra saker ensam och ta tid för bara mig.
7. Vilket datum kommer du alltid att minnas?
25.2. Dagen då Hubbe kom till oss
8. Vad är det bästa som hänt dig under året som gått?
Hubbe förstås!
9. Vilket var ditt största misstag?
Äsch, alla gör väl misstag nu och då, jag tycker inte det är så farligt.
10. Vilket var ditt bästa inköp?
Kanske Babybjörn one carriern till Hubbe. Eller min Odd Molly kofta jag köpt mig själv i julklapp.
11. Vad spenderade du mest pengar på?
Ett radhus
12. Vad gjorde dig riktigt glad?
Att få se min lilla familj må bra. När Maken leker med Hubbe så ha nästan kiknar av skratt då känner jag mig så glad som man bara kan bli.
13. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Nån liten flunssa kanske!? Och så var jag ju rätt så öm efter snittet...
14. Vilka låtar eller artister kommer få dig att tänka på 2013?
What does the Fox say... Och så lyssnade vi väldigt mycket på Andrea Botticcelli då Hubbe var nyfödd.
15. Mådde du bättre eller sämre under 2013 än vad du gjort tidigare år?
Jag har nog känt ännu större lycka än tidigare år. Men samtidigt också varit ängsligare och nojigare.
16. Finns det något du önskar att du lagt mer tid på?
Mig själv kanske.
17. Finns det något du önskar att du lagt mindre tid på?
Datorn och telefonen. Jag har redan nu blivit bättre på att inte surfa onödigt mycket men jag vill bli ännu bättre.
18. Hur var din julafton?
Härlig! Just som jag hade tänkt mig. Paketöppning på morgonen, julgröt hos min Farmor kl. 12 och sedan julmiddag, julgubben och julmys hos Makens föräldrar på kvällen. 
19. Blev du kär?
Inte blev, fortsatte vara!
20. Vilket program har varit det bästa på tv?
Bron 2, Clown, Solsidan, Kimmo, Game of Thrones och Greys Anatomy är serier jag sett och gillat i år.
21. Hatar du någon som du inte hatade förut?
Nä jag hatar inte nån. Sysslar inte med sånt det tar och ger bara negativ energi.(samma svar som tidigare år)
22. Vilken var den bästa boken du läst under året?
Åh jag har läst alldeles för lite i år. Det vill jag verkligen bli bättre på nästa år! I somras läste jag Keplers eldvittnet, den var spännande och bra.
23. Vilken var din största musikaliska upptäckt?
Tja, jag har nog inte dirkekt börjat lyssna på nåt nytt. Eller jag gillar Isac Elliot, haha!
24. Önskade du dig något som du fick?
En frisk underbar liten bebis! Ett radhus. En Marc Jacobs väska.
25. Önskade du dig något som du inte fick?
Nå klart finns det en massa materialistiska ting som jag skulle vilja ha, men i det stora hela är de inte så viktiga!
26. Vilken var årets bästa film?
The Incredibles var bäst!
27. Vad gjorde du på din födelsedag?
Brunchade med finaste väninnorna på Moko.
28. Vilka var de bästa människorna som du träffade?
Nå Hubbe förstås. Jag är också glad att jag träffat flera nya mammavänner genom bloggen :)
29. Hur skulle du beskriva din klädstil?
Amningsvänlig
30. Vad fick dig att må bra?
Hubbe, Maken, vänner och familj.
31. Vilken kändis var du mest sugen på?
Alltså vah! Jag är nog inte sugen på nån.
32. Vem saknade du?
Ingen.
33. Vilken var din bästa månad?
Kanske sommarmånaderna. Då började jag känna mig mer säker som Mamma. Maken hade lång semester och vädret var varmt och skönt.
34. Finns det något som du skulle kunna ha gjort bättre?
Massvis med saker. Man är ju inte perfekt, heller. Men jag gör så gott jag kan och det får duga.
35. Hur kommer nästa år att skilja sig från det här?
Jag kommer börja jobba igen efter sommaren så då kommer vår vardag ändras totalt. Men våren kommer säkert följa ganska samma mönster som i höst. Härliga mysiga hemmamammadagar med världens finaste son.
Iphonesnaps från de sista 6 månaderna av 2013

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar