måndag 23 december 2013

Dan före dan




Jul hemma hos oss!
Vihuu! Imorgon är det julafton. Bästa dagen på året efter min födelsedag. Ja, ja jag är väl lite barnslig men jag bara älskar stämningen och spänningen på julafton. För Maken är spänningen angående hans klapp dock över. En liten klåfingrig Hubbe hade nämligen lyckats riva upp pappret. Han har lekt med klappen redan i ett par dar och inte alls verkat intresserad av att öppna den utan mest pillat på paketsnöret, men nu fattade han tydligen att man ju kan kolla vad som finns inuti också... Haha! Nå, dumt av mig att lämna klappen inom Hubbe-räckhåll. Som tur har jag ännu några extra små klappar till Maken så helt utan blir han inte på julafton... 

Nu skall jag börja fixa det sista. Efterrätt till julafton, skinkan skall grillas (fast det står nog Maken för), sista minuten matshopping skall göras, stolar hämtas av Makens gudföräldrar eftersom vi får en massa gäster på juldagen och tills sist ikväll skall vi till min Mormor och drick födelsedagsglögg. Som alltid kvällen innan julafton.
Det var det stora gröna paketet på golvet som Hubbe fick för sej att öppna i morse...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar