måndag 16 december 2013

Måndag

Måndagsmorgon och ute är det grått och mörkt. Men nu är det inte länge kvar så går vi redan mot ljusare tider igen. Hurra! Jag kollade väderleksrapporterna och det verkar som det inte blir någon vit jul i år. Och även om jag hatar snö så är det lite synd. Just på julen får det gärna vara lite vitt och fint tycker jag. Och jag kan ju inte förbise att det verkligen ljusar upp det med lite snö på marken.

Denna vecka är det mycket program igen. Utöver vanliga besök och mammaträffar så måste jag sätta igång med julstöket på allvar. Konfektfabriken kommer därmed starta i vårt kök senast idag! De sista julpysslet och pyntet skall jag också smyga fram har jag tänkt. Åh, jag älskar den här sista tiden inför jul. Nu får man stämning på allvar.
Glad måndag! Bara en dryg vecka kvar till jul :)

2 kommentarer:

  1. Men vad trist om det inte blir någon snö till jul :/ vi ska hoppas väderspågubbarna ändrar sig ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan ju hoppas att ni har bättre tur med snön i ÖB! Här ser det dock ut att bli riktigt varmt och grått...

      Radera