onsdag 1 januari 2014

Abstinensbesvär

Ett av mina nyårslöften är att äta mindre socker. Jag har blivit en sån godisråtta den här hösten. Istället för att äta hälsosamt enligt hälsohösten som jag tänkt så har jag nog ätit mer choko och sött denna höst än någonsin förut. Det har varit så lätt att skylla på amning, post-preggo kropp och sömnbrist (fast jag inte lider av någon). Men men, jag mår inte bra av för mycket socker. Min kropp mår inte bra. Istället för att komma tillbaka till min idealvikt som jag hade vid bröllopet har jag bara gått upp denna höst... Så nu skall det bli ändring. NOLL socker fram till Hubbes födelsedag i februari är planen. Sen ser vi hur jag fortsätter.... Redan idag har jag galna abstinensbesvär. Hela jag bara skriker efter socker. Men jag skall klara det här. Jag har bestämt mig. Nu får det bara slut!
Socker är nog inte bra för någon tror jag. I alla fall inte för mig!

1 kommentar:

  1. Oj, vad jag känner igen mig. Vi fick barn nästan på samma dag i februari och jag har också tyvärr fastnat i sockerfällan. Sku så måste ta mig i kragen och skärpa till mig. Nytt år, nya möjligheter visst :)

    SvaraRadera