fredag 7 februari 2014

Ändrade rutiner

Vi har fått väldigt sena rutiner. Det började egentligen redan på jullovet. Hubbe var uppe längre om kvällarna och eftersom vi båda var lediga var det tyst och skönt på morgonen så sov han också länge. Jag trodde det skulle gå tillbaka då Maken återvände till jobbet och började stöka hemma om morgnarna, men som tur inte. Både jag och Hubbe sover gladeligen till efter nio varje morgon. Skönt, men samtidigt lite jobbigt om man skall iväg någonstans. Klockan hinner ju liksom bli halv elva innan vi hunnit äta frukost och fått på oss kläder. Samtidigt betyder det här ju också att Hubbe inte somnar om kvällarna förrän vid nio. Vi brukar nog börja kvällsrutinerna vid åtta, och sätta honom till sängs vid halv nio. Men han somnar först efter nio. Han leker snällt i sängen och brukar inte skrika så det går riktigt bra. Men så väldigt mycket egentid om kvällarna blir det ju inte. Det idealiska skulle vara om han skulle sova från 20-8... Men jag klagar nog absolut inte! Han är så snäll och sover så fint just nu. Och det är så skönt med sovmorgnar och långsamma morgonrutiner. Senast till höstens dagisstart blir det väl ändring på lyxen kan jag tänka mig...
Den lilla supersovarn! Idag vaknade vi tjugo över nio till exempel... Ganska skönt! Så att man inte skulle få sova under småbarnsåren verka inte stämma på oss :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar