måndag 10 februari 2014

Sealife

Vi har haft ett så mysigt veckoslut. Vi har hunnit med både massa program men också mycket familjemys och avkoppling. Det bästa var kanske då vi på lördagen besökte Sealife, som är ett akvarium i koppling till Borgbacken. Jag hade tänkt att vi skulle ha en utedag, kanske dra och skida lite i skogen, men eftersom det ösregnade och var gråare än grått så måste jag tänka om. Och då kom jag på det! Sealife skulle kunna funka för Hubbe. Och det funkade verkligen. Han tyckte det var sååå spännande. När vi kom in i tropik-avdelningen, där rundan började, var det faktiskt nästan lite för spännande. Men sen märkte han att det inte var något farligt och att han inte skulle behöva bada i bassängerna själv... Då blev det roligt och spännande. Så Sealife är definitivt ett tips om ni har barn kring ett år.
Maken och Hubbe letar efter Nemo.
Röret. Där simmade hajar och stoora fiskar rakt ovanför våra huvuden. Tufft!
Fiskar i akvarium är några av de djur jag gillar... Jag är inte  så förtjust i djur i övrigt nämligen. Ju färggrannare destu bättre tycker jag då!
En HAJ simmar förbi. Bara tjugo centimeter framför våra näsor...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar