tisdag 11 mars 2014

Detaljer

Hemma hos oss finns det just nu lite härligt färgranna och gröna detaljer som gör mig glad! De får mig att verkligen tro att det börjar bli vår på allvar snart. Härliga tulpaner som vi fick av våra trevliga gäster på veckoslutet och färska gröna örter invid köksfönstret. Tänk att så små saker kan få en på så gott humör och göra så mycket för ett rum. Örterna är helt vanliga krukörter från butiken. Jag älskar att ha färska örter hemma, men jag lyckas aldrig hålla dessa vid liv längre än ett par dagar. Jag vattnar typ varje dag men ändå dör de inom en vecka. Är de typ odlade så att det skall dö direkt så att man sen skall köpa mera? Eller har nån av er något supertips för hur man för butiksörterna att hålla längre?

2 kommentarer:

  1. Rekommenderar absolut örtkrukor! Vi har köpt massa såna här i Berlin, men de säljs också på Stocka! https://stockmann.com/fi/koti/keittio/keittiotarvikkeet/keittiotarvikkeet/rosti-mepal-yrttiruukku?itemId=112301

    SvaraRadera
  2. Jag rekommenderar också örtkrukor. Vi har Sagaforms krukor och har fått basikilan att leva flera månader i den!
    https://stockmann.com/fi/koti/keittio/keittiotarvikkeet/keittiotarvikkeet/sagaform-pieni-yrttiruukku?itemId=27074

    SvaraRadera