fredag 11 april 2014

Hurtbulle-update

Hur går det med kom-i-form-projektet, sitter ni säkert alla och undrar?! Ja men tack, det går riktigt bra. Eller i och med Oslo-resan kom jag lite av mig, både med ätandet och tränandet, men nu känner jag att jag är back on track igen. Två jumppa-pass avklarade denna vecka och jag tänkte ännu orka med en lenk på söndagen, så då är tre/ggr veckan uppfyllt. Nästa vecka har jag redan tre pass inbokade så på träningssidan är allt riktigt under kontroll. Jag känner också redan att jag har bättre flås och lite bättre hållning. Imorgon kommer jag dock garanterat att ha ont överallt! Powerstep-passet i förmiddags var tungt. Hubbe älskade mini-Satsen idag. När jag kom gående från jumppan så hörde jag bara hur han skrattade. Då hade han varit där i en dryg timme. Jag måste faktiskt erkänna att jag var lite nervös innan, tidigare har han bara varit max 45 minuter. Jag ställde mig närmast dörren i jumppa-salen och sneglade nog ditåt emellanåt för att kolla ifall nån kom efter mig ifall det skulle varit någon hätä! Men allt hade gått så bra så och han hade lekt med typ alla leksakerna som fanns. Det gör mig faktiskt lite stolt att han kan leka snällt långt över en timme utan mig... Och bra också med tanke på dagisstart i höst!

Med maten har jag inte varit riktigt lika strikt nu. Men jag borde nog blir det igen, för på vågen har det inte hänt någonting. Så det blir nog en påsk utan choko för min del! Ja, jag tänker vara superhård och inte äta ett endaste ett kinderägg. För äter jag ett så vill jag ha fler.. Så då är det bättre att vara utan tänker jag. Ända tills sommaren tänker jag hålla mig riktigt strikt då det kommer till socker och andra snabba kolhydrater. Och det är ju bara två månader dit så det skall nog gå bra. Nästa vecka tänkte jag köra matdagbok här i bloggen så att jag verkligen lite funderar på vad jag äter, och så kanske någon kan bli inspirerad och få några bra lunch- eller middagstips?! 
När jag rör på mig mer så äter jag automatiskt mer hälsosamt och känner mig både fräschare och snyggare! Det blir som en underbar kedjereaktion :)

2 kommentarer:

  1. Du är så härligt positiv på ett sådant där icke-irriterande sätt! :) Och ja, älskar när man har bra träningsflow och samtidigt bara har lust på hälsosam mat och bra rutiner!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Tack, det var en kiva komplimang. Kanske är det för att jag på riktigt är positiv och inte bara låtsas, eller nåt. Men kiva att höra oberoende :)

      Radera