måndag 5 maj 2014

Drömmar om en matta

Jag har inredningsdrömmar igen. Lust att förnya lite. Få in något nytt. Tydligen drabbas man av sånt då man bott  i samma hus i ett halvt år om man är jag. Mina drömmars mål är denna gång en ny matta till vårt vardagsrum. Det är inte det att det skulle vara något fel på vår nuvarande, eller lite håller den på att sprätta upp sig i ena kanten, men jag är bara trött på den. Nu skulle jag vilja ha en äkta Marokans Beni Ourain matta. Vintage förstås! Tyvärr är de inte bara svåra att få tag på, utan också SVINdyra. Så jag får nog nöja med med vår Ikea-matta en stund till. Som TUR är det gratis att drömma...
Så snygga mattor. Min skulle gärna få vara just liknande dessa. Med salmiakrutor. Och stooor måste den vara...
Hoppas jag vinner på lotto snart. Då bokar jag en resa ner till Marocko och köper en på plats. 
Sååå snyggt alltså!
Just denna vill jag ha tack!

(alla bilder via pinterest!)

2 kommentarer:

  1. Jag googlar mattor typ varje dag. Jag skulle vela ha en i någon pigg glad färg, typ gul eller ljusturkos, men med liknande mönster som de du satt upp bilder på. Eller med funkkismönster. Varför är mattor så dyra, jag brände ju nyss alla mina sparpengar... Ikea har en gul som jag petat på, men den har lite fel mått. Vi har inga mattor just nu, och bara hål iparketten vid soffan. Suck. Har försökt kolla på tori också, men det känns lite riskabelt för en nybörjare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tori är helt bra om det är någon inom hfors regionen som säljer, så kan man alltid inspektera den före. Kodin Ykkönen har också helt bra och förmånligt urval, liksom Ellos! Har du kollat där?! Månne du inte hittar en så småningom :) Kanske du kan få en i morsdagspresent :)

      Radera