söndag 11 maj 2014

Lyckan, kärleken och tacksamheten

Idag har jag den stora glädjen att få fira min andra morsdag. I snart femton månader har jag varit Mamma åt den finaste lilla filuren som finns. Jag är så otroligt tacksam. Och stolt! Många gånger kan jag bara titta på honom och känna hur det bubblar av kärlek inuti mej. Det är stort och fint att få vara Mamma. Det bästa som hänt mig. Varje dag är jag lycklig och tacksam över att få vara Hubbes Mamma. För det är ändå ingen självklarhet. Varje dag är värdefull, och som Mamma är man också värdefull. En av de absolut viktigaste personerna i sin skatts liv. Jag gör mitt allra bästa varje dag för att vara en bra Mamma. En som överöser med kärlek, men samtidigt sätter gränser. En som lagar hemlagade storkok, men samtidigt en annan dag kan ge bara kex och köpta köttbullar. En Mamma som sköter om sej själv så att hon orkar med det tuffa liv det ändå innebär att ha en aktiv liten toddler. Det är inte lätt, men så värt det, allt är värt det hundra gånger om. Jag är så lycklig över att få vara Mamma, till just min lilla Hubbe. 
Bild på Hubbe och mig tagen av Björn Fagerholm i april för ett år sedan!

1 kommentar:

  1. Jag känner precis likadant om min lilla två-åring. fint skrivet. glad morsdag :)

    SvaraRadera