söndag 14 september 2014

Polttare

Vilken rolig dag det var igår! Min fina vän M skall gifta sig om två veckor och igår firade vi möhippa hela dagen lång. Och det känns idag kan jag tala om... Men det var det sannerligen värt. Nu ser jag ännu mer fram emot bröllopet!
Dagen började med brunch hemma hos en av brudfrämmornas föräldrar. Så gott! Bruden fick också veta temat för dagen, hennes liv från barndom till dags dato. 
Efter brunchen var det dags för skrattyoga. Roligt, men lite konstigt emellanåt. Fast skratta gjorde man sannerligen.
Sen begav vi oss ut på stan, Blivande Bruden utklädd till Fjortis-Pissis anno 1999. Vädret var  verkligen på vår sida! Det var mer som sommar än mid-september, 
I äkta fjortisanda hade vi spontant party på Johannesplan...
Sedan blev det dags för SUP på Eirastranden. Jag var livrädd för att trilla i men klarade mig som tur från att bli våt. Det var faktiskt riktigt kiva, och idag känns det i mina lårmuskler...
Efter SUP:andet hade vi förfest hos den andra av brudfrämmorna. Vi fixade också oss i ordning för kvällen. 
Jag är så glad att Jasmiina är tillbaka i Finland igen <3 i="">
Efter  skumppaförfest tog vi båten till Lonna. 
Helsingfors var sååå vackert! 
Det blev Aperol-spritzers och tvårätters. Gott och mysigt ställe! Rekommenderas, men man måste boka bord annars är det troligen fullt. Vi tog sista båten tillbaka till fastlandet och de andra fortsatte ut i Helsingforsnatten emedan jag hoppade på bussen hem till mina killar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar