fredag 10 oktober 2014

Det finns inget dåligt väder...

Så vackra färger ute just nu! 
Under våra hemmadagar så måste vi gå ut om förmiddagarna. Annars retar både Hubbe och jag gallfeber på varandra. Så även om det ser ut som molnen trillat ner och det är så grått att man tror att det skall dyka upp en Dementor bakom närmsta knut så går vi ändå ut. Och väl ute är det riktigt skönt. Det regnade inte ens! Hubbe lagade mat i uteköket, cyklade med Pukylinon och njöt. Och jag passade på att beundra höstfärgerna och plantera min ljung jag fick av Svärmor för nån vecka sedan. 

Det enda jag tycker är lite jobbigt med detta mellanväder är handskar till Hubbe. Kuravantarna är sååå klumpiga och han hatar dem. Men fingervantarn är genomvåta efter bara någon minut. Vinterhanskarna är också klumpiga. Så inget är riktigt bra. Vad har ni för vantar på era småbarn när ni går ut i höstligt ruskväder?!

Äntligen passar Reima-halaren jag köpte i våras. Den har varit alldeles för stor ändå tills nu. 

2 kommentarer:

  1. Fin halare! Vi har också vantproblem för E vägrar ha på ens fingervantar. Vill ni annars ha lite utelekssällskap en stund någon förmiddag?

    SvaraRadera
  2. Vi har kört med såna där traditionella tumhandskar av märket Lenne, smidiga och bra att leka med har vi tyckt!

    SvaraRadera