tisdag 21 oktober 2014

Julfiilis

Alltså jag vet inte vad det är med mig! Men jag börjar faktiskt redan på lite lust att börja julpynta och fiilistele inför julen. Lite julljus skulle nog passa fint redan på trappen ute och i trädgården. Och snart kan man väl nog hänga upp julstjärnan?! Men sen kommer jag på att det ännu är bara mitten av oktober. Hjälp! Inte brukar jag nu vara så här tidig med pyntet. Jag brukar försöka hålla mig till första advent. Kanske var det köldknäppen nu på veckoslutet som fick min hjärna att tro att det snart är jul eller nåt. Eller Maken som köpte pepparkakor och mögelost från butiken... Men nja. Julpyntet får nog vänta några veckor ännu. Oktober är för tidigt! Så är det bara. Nån måtta får det vara... Oj nu blev jag sugen på pepparakaksdeg....
Snart kan man nog börja ta fram stjärnor och ljusslingor... Det är ju mer vinterpynt än julpynt! 
Lillajulssäsongen öppnas väl snart. Lite smått pynt passar väl redan då...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar