söndag 26 oktober 2014

Ute i trädgården

Vädret var nu inte något extra, men vår trädgård var i behov av att piffas till inför vintern. Och sånt måste man väl ta och sköta så här som radhusägare. Som tur tycker jag det är kiva med trädgårdspyssel, även om jag nog inte har någon aning om hur man skall sköta den på riktigt. Jag tar det på känsla helt enkelt! Hubbe gillade också att hjälpa till. Eller mest gillade han att åka skottkärra. Så det gjorde han och Maken medan jag klippte buskar och räfsade löv.
Klädd för trädgårdsarbete.

Vår lilla gård. Nu är den redo för snö. 

Denna buske fick sej en rejäl omgång med sekatören. Jag har aldrig beskurit något förut så jag hoppas det blir bra. Busken är Jasmin och  växte något otroligt i somras, så jag klippte bort typ hälften. Inte vet jag heller om det är nu man egentligen skall beskära buskar? Eller när är det månne?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar