tisdag 30 december 2014

Året som gick!

Lite iphonebilder från början av året. Vi hade halv 8 hos mej middag hos oss, besökte Sealife, firade Hubbe småkusins 1-årsdag, gick på Bublé koncert och förberedde oss för att fira Hubbe 1-års dag.
1. Gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut?
Besökte USA bland annat.
2. Höll du några av dina nyårslöften?
Här är mina nyårslöften för 2014. Jag känner att jag nog lyckats ganska bra, men inte helt hundra kanske...Fast både städigheten, kreativiteten och att läsa mer böcker har jag jobbat hårt på. Mig själv, motion och socker har det kanske inte gått lika bra för precis. 
3. Fick någon du känner barn?
Ja flera! Och jag fick äran att bli Gudmor ige
4. Dog någon som stod dig nära?
Min kära Faffa gick bort i somras. Min första mor/farförälder som gick bort under min livstid. Känns stundvis tungt, men samtidigt så är det en del av livet. Och jag är glad att han fick bli så pass gammal som han blev och gå bort i sömnen utan att destu mera vara sjuk.
5. Vilka länder besökte du?
Norge,USA, Estland, Lettland, Litauen och Sverige. Bra år på resfronten! 
6. Är det något du saknade 2014 som du vill ha 2015?
En städerska! Mer timmar på dygnet... Fast det är nog tyvärr en utopi.
7. Vilket datum kommer du alltid att minnas?
Hm. Jag är dålig på datum. Men det finns många dagar som jag kommer minnas från detta år. Dagen  då Hubbe började dagis, dagen jag plussade och Faffas minnesstund för att nämna några. 
Våren fortsatte med lite pyssel, lugna hemma dagar, kaffe, tulpaner och en busig Hubbe. Efter takatalvin blev det snabbt varmt!
8. Vad är det bästa som hänt dig under året som gått?
Att jag är gravid igen. Det känns så spännande och stort!
9. Vilket var ditt största misstag?
Inte vet jag nu om jag gjort några större misstag i år?! Och om jag har gjort det så är det inte så farligt. Inget att grubbla över destu mer. Nu blir det ju ett nytt år imorgon!
10. Vilket var ditt bästa inköp?
Babyzen Yoyo resevagnen! 
11. Vad spenderade du mest pengar på?
Typ mat och grejer (kläder, blöjor) till Hubbe
12. Vad gjorde dig riktigt glad?
Min familj, mina vänner, att få se Hubbe lära sej nytt och utvecklas för var dag som går.
13. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Denna höst har jag varit både flunssig och magsjuk i flera omgångar. Plus väldigt gravidillamående! Men annars har jag fått må bra. 
14. Vilka låtar eller artister kommer få dig att tänka på 2013?
Pharrell Williams Happy.
15. Mådde du bättre eller sämre under 2013 än vad du gjort tidigare år?
Har varit både tröttare och mer stressad än tidigare, speciellt denna höst. Att jobba, om än bara deltid,  tar ju lite mer än att vara hemma hela tiden. Men samtidigt är jag väldigt lycklig!
16. Finns det något du önskar att du lagt mer tid på?
Läst ännu fler böcker om kvällarna istället för att fastna i soffan. Och hunnit med mer kreativt pyssel, syprojekt och stickningar.
I juni var vi en del på landet och så besökte vi Borgbacken innan vi åkte iväg till USA. Där firade vi midsommar med fina vänner, njöt värmen och besökte Disney World.
17. Finns det något du önskar att du lagt mindre tid på?
Slösurfandet tar fortfarande en stor del av min dag fastän jag blivit bättre på sätta bort telefonen och inte i onödan sitta vid datorn.
18. Hur var din julafton?
Firade hos mina föräldrar med mina systrar. Riktigt mysig jul med GOD mat och fina klappar. Hubbe var livrädd för julgubben men var ändå duktig och lekte så fint med sina klappar.
19. Blev du kär?
Inte blev, fortsatte vara!
20. Vilket program har varit det bästa på tv?
Game of Thrones och Suits! Annars har jag saknar något substitut för Desperate Housewifes, Greys och GG som jag gillade och följde tidigare...
21. Hatar du någon som du inte hatade förut?
Nä jag hatar inte nån. Sysslar inte med sånt det tar och ger bara negativ energi.(samma svar som tidigare år)
22. Vilken var den bästa boken du läst under året?
Kanske Analfabeten som kunde räkna som jag läste i somras?! Annars har jag nog läst lite för lite i år igen, men bättre saldo än ifjol, så lite bättre i alla fall.
23. Vilken var din största musikaliska upptäckt?
Hm. Lugna favoriter radiokanalen har ljudit mycket hemma hos oss via Sonos-systemet, men den upptäckte jag nog redan för något år sedan...
24. Önskade du dig något som du fick?
En bebis i magen. En glad underbar liten snart två-åring. En vit jul. 
25. Önskade du dig något som du inte fick?
Nå klart finns det en massa materialistiska ting som jag skulle vilja ha, men i det stora hela är de inte så viktiga!
26. Vilken var årets bästa film?
The Fault in our stars var bra!
27. Vad gjorde du på din födelsedag?
Brunchade med finaste väninnorna på Sunn. Eller det var inte på min födelsedag men några dagar innan. På min riktiga dag tror jag att jag var sjuk hemma från jobbet i flunssa.
I Juli kom vi hem igen, jag blev Gudmor och vi var läänge ute på holmen. I Augusti var vi på årets första bröllop innan vi åkte iväg på spontan roadtrip till Baltikum.
28. Vilka var de bästa människorna som du träffade?
Hm. Kanske min nya mammaväninna Mischa som jag träffat via min Mammagrupp. Och så min Guddotter Lilja.
29. Hur skulle du beskriva din klädstil?
Mycket vanlig. Jeans, t-skjorta och kofta. Ibland leggings och någon bekväm klänning. 
30. Vad fick dig att må bra?
Hubbe, Maken, vänner och familj.
31. Vilken kändis var du mest sugen på?
Alltså vah! Jag är nog inte sugen på nån.
32. Vem saknade du?
Faffa.
Hösten började med dagis/jobbstart. Vi firade Mickis polttare och jag åt frukost med Hellu. Vi åkte på kryssning till Stockholm med min familj för att fira mina föräldrars 30-åriga bröllopsdag och så var vi på bröllop två veckoslut i rad.
33. Vilken var din bästa månad?
Juli! Först halva månaden i USA och sedan andra halvan på holmen i skärgården i Finland. Vackert väder hela tiden och familjen tillsammans.
34. Finns det något som du skulle kunna ha gjort bättre?
Massvis med saker. Man är ju inte perfekt, heller. Men jag gör så gott jag kan och det får duga.
35. Hur kommer nästa år att skilja sig från det här?
Vi kommer få en bebis till till familjen så jag gissar att det kommer ändra en hel del. Jag blir mammaledig igen framåt våren och hösten kommer jag sen vara hemma med barnen. Tänk barnEN, flera... 
Jag plussade och mådde illa. Vi besökte Hoplop, jag köpte Happyligts och gick på bloggträff. I december åkte Maken och jag till Haiko på get-away och sen förberedde jag en massa för julen. Två dagar innan julafton kom också snön. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar