onsdag 17 december 2014

Julklappstips

Själv börjar jag ha alla julklappar under kontroll, bara ett par som ännu skall hämtas, men jag vet exakt vad och varifrån. Annars är till och med den största delen redan inslaga och allt. Det känns så skönt eftersom jag nu kommer jobba alla dagar fram till julafton (eller inte på veckoslutet då men...). Ifall du inte har kommit lika långt som jag så kommer här några tips, klappar som jag själv gärna skulle ge till vänner och familj. 

Julklappstips två

Jag tycker ofta att manliga klappmottagare är svårare att hitta på något bra till än kvinnliga. Men här är nu några tips som inte heller kostar skjortan. Vinprovsmakglas till finsmakaren, en slips från Schoffa, kanske ett roligt spel (vi och våra kompisar är väldigt förtjusta i Dominion!), en bok (denna trilogi av Jan Guillot har varit pop bland mina manliga familjemedlemmar), kanske ltie skönhetsprodukter (män behöver faktiskt också sånt!), ett ipadfodral, en kudde eller en morgonrock!
julklappstips

När det kommer till syrran/Mamma/väninnan brukar jag utgå från mig själv. Vad vill jag ha!? Här lite tips från bland annat Indiska, H&M Nougat. Essies nagellack gillar jag också. Och en Keep-cup skulle inte sitta fel till mig själv heller....
Julklappstips

Julen är ju nog klart viktigast för barnen, men det är kanske ändå kiva att få en lite mer nödvändig och bestående present än någon dussinleksak i plast?! Något som jag som Mamma skulle bli glad för ifall Hubbe fick är t.ex. yllesockor eller halsvärmare från Polarn och Pyret. Böcker, fin förvaring och träleksaker går också oftast hem hos både föräldrar och barn. Kudden och morgonrocken från H&M var ju bara för söta i mitt tycke! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar