tisdag 20 januari 2015

Att inreda en etta

Min minsta lillassster har flyttat till en alldelse ljuuvlig liten etta i Eira. Med vitmålat plankgolv och högt till tak. Lägenheten är inte så stor, men riktigt fin. Nästan så jag själv får lust att byta med henne och flytta in, hehe! Fast jag tror nog jag skulle börja sakna Hubbe och Maken inom några timmar.... Surfade runt lite på pinterst för skojs skull bland fina interiörer för små små lägenheter. Själv skulle jag inreda ljust ljust, då verkar allt större. Och så satsa på förvaring och fina detaljer. Syrran har dessutom tur att det ingår en fiffig loftsäng i lägenheten så sängen "äter" inte av hennes några få kvadratmetrar som finns. 
Litet, ljust och nätt. 

När man bor litet måste man fundera på vad man egentligen behöver. Själv skulle jag satsa på förvaring, sittplatser som går att stuva undan, neutral bas och fina personliga detaljer.
Så fin färgskala. Jag gillar de gråa och svarta accenterna. 
I syrrans lägenhet finns det en lite liknande tapet i den lilla hallen som denna på vägge. Passar en tjejetta tycker jag. 
Fint fint fast det är litet!
Härlig lite gammal byrå. Ljussliingan är också fin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar