fredag 20 februari 2015

I badrummet

Jag tycker det är jätteroligt att se vad andra använder för produkter för att bli snyggare, mjukare och skönare så jag tänkte nu dela av mej vad jag själv använder ifall det är någon som är som jag. Själv skulle jag nog absolut inte kalla mej för någon skönhetsjunkie, men jag tycker om produkter som håller vad de lovar. Jag hatar att vara knastrig och torr, både på hud och i hår. Jag vill komma snabbast och enklast undan, helst också billigt, med så bra resultat som möjligt... Inte alltid så lätt, men det här nedan är nu det som jag använder så gott som dagligen, i alla fall varje vecka!
Först ut är de produkter jag använder i duschen! Jag har använt Aussie schampo och balsam redan i ett par år nu. Tycker det är prisvärt och bra, med bonusen att det doftar så gott också. Mitt hårbotten är nu fortfarande torrt, men inget jag testat (oljor, mjällschampo flera stycken etc) fungerar så jag tror det bara beror på vintern och inte går att göra något åt... Eftersom jag är lat med torr hy så är Niveas In-showe body lotion perfekt. Dermosils shaving gel är också super. Betydligt bättre än dyra syntetiskt luktande skum från Veet....  Peeling använder jag på kroppen cirka en gång i veckan och i ansiktet 2-3 gånger. Kroppspeelingen från Aco är bäst. Jag tror det här är min tredje tub! Apoteken är annars också ett bra ställe att köpa skönhetsprodukter tycker jag. De tar inte in något skräp vanligtvis! Ansiktspeelingen från Lous Widmer är den bästa jag vet. Fick min första mini tub i en Liv-box för ett drygt år sedan. Letade som en galning efter mer men har inte hittat någonstans förrän jag hittade minituber på utförsäljning på apoteket bredvid mitt jobb. Jag köpte typ 10 tuber, haha. Den är just passligt rivig, men samtidigt återfuktande. Helt superb!
Sedan vidare till vad man hittar i badrumsskåpet! Kroppen smörjar jag in med Victorias Secret BodyButter i doften Sheer Love de gånger jag orkar med sånt. Magen smörjs med Dermosils kroppsolja. XZ Håroljan har jag använt ett par gånger nu och det fuktar verkligne bra. Dermosils vinterhudkräm är helt fantastisk. I alla fall för min torra vinterhud. Serumet från Chanel fick jag av Maken som tuliainen efter hans jobbresa och det är nog den dyraste och BÄSTA ansiktsprodukt jag någonsin ägt. Min hud blir sååå mjuk. Som tur verkar serumet väldigt drygt och man behvöer itne mycket för att få hela ansiktet insmort. Jag använder det under dermosilkrämen. Jag gillar att dofta Daisy (Marc Jacobs) eller Sheer Love (Victorias Secret body mist). Båda är blommiga och lätta. Doves gurkdeo har varit min favorit redan i ett par år. Handkrämen och handpeelingen lyxar jag till med när händerna fnasar. Efter det känner man sej så mjuk och fin igen. 

Så här ser mina skönhetsrutiner ut. Inte några märkvärdigheter. Ansiktstvätten rymdes visst inte med, den är från Dermosil den med och så en ögonmakeup-borttagningsolja från Garnier. 

Vad är din favoritprodukt när det kommer till vardagsskönhet?!

1 kommentar:

  1. Jag tycker också om Aussie, men serien Miracle light. Älskar Body Shops body butters, peeling och E-vitamin ansiktskräm. Estee Lauders Idealist-serum är dyrt men fantastiskt bra. Dermosils ögonkräm är också bra.

    SvaraRadera