söndag 29 mars 2015

Påskpyssel med en två-åring

Under slutet av förra veckan påskpysslade Hubbe och jag några fina pappersägg att hänga i påskriset. Jag funderade vad som skulle vara tillräckligt enkelt för att också en två-åring klarar av det, men som samtidigt blir så pass fint att jag vill ha det framme. Det jag kom fram till var att vattenfärgsmålade pappersägg är just bra. Så jag printade ut några papper med ägg, som jag hittade här, och tog fram vattenfärgerna. Hubbe tyckte det var riktigt roligt att måla och blandade friskt på av färgerna. När målningarna hade torkat klippte vi ut äggen (eller jag klippte äggen och Hubbe övade på att klippa annat papper) och vek dem på mitten. Sen använde jag scrapbooking tejplimstick och limmade ägghalvorna mot varandra till små runda ägg. Hubbe fick hjälpa att klippa trådarna. Jättefina blev de färdiga äggen! Som nu hänger på paradplats i påskriset. 

Måla måla!
Resultatet. Made by två-åring och hans mor.
Jag gillar speciellt att färgerna blev ljusa och pastelliga.

Och fast jag hade hela tre papper med ägg så blev det bara fem färdiga att hänga i riset. Det gick åt lite fler rundlar per ägg än jag tänkt mej tydligen....

1 kommentar: