söndag 22 mars 2015

Söndag hos oss

Brödet var slut, äggen likaså, så det fick bli riktigt lyxig söndagsfrukost med nygräddade våfflor. De tar typ 10 minuter att svänga ihop våffelsmet och grädda några våfflor. Vi råkade dessutom ha jordgubbar hemma så min våffla blev lite extra festlig. Maken och Hubbe åt hellre sina med sylt.... Kanske inte det hälsosammaste sättet att börja sin dag på, men garanterat ett av de goaste!
 Jag har lekt med min nya kamera hela dagen. Tulpaner är ett mycket tacksamt objekt. De är ju nästan alltid vackra!

 Idag har jag satsat riktigt extra mycket på dagens outfit. Randiga rosa strumpor i tjock bomull köpta i Peking 2010, mammamjukisbyxor, maken t-skjorta och makens bomullscollege. Så skön outfit för ett preggo i v. 32. Platsar jag som modebloggare måntro?!

2 kommentarer:

  1. Vi hade också våffelkalas igår, vi vart bjudna till en äldre släkting och enligt henne så är det tradition att man hälsar våren välkommen med våffelkalas på den här söndagen (Maria bebådelsedag / Vårfrun efter vårdagjämning). Jag tror jag kan forsätta med den traditionen i framtiden också :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nämen vilket sammanträffande att vi råkade äta våfflor just idag då! Kanske det måste bli en tradition hos oss med. Fast jag tror att redan söndagsvåfflor i sig kommer bli en tradition, nami...

      Radera