torsdag 21 maj 2015

Baka baka

Eftersom bullen i ugnen verkar trivas bra där den är, och vi behövde lite förmiddagsunderhållning så bakade vi en rabarberkaka med Filuren. Han älskar ju att baka. Skall röra, smaka, mäta och hjälpa. Lite stressigt för mor så inte allt mjöl plötsligt är på golvet, men det gick nog riktigt bra denna gång. Jag använde mig av detta recept. Men jag halverade smetmängden eftersom jag inte ville ha en så stor kaka. Och den blev riktigt saftig och god. Älskar kardemumma i kombination med rabarber.... Mmm..
Hubbe redo för bakning. Jag hann inte ens sätta på förkläden på oss denna gång, han var för ivrig.
Favoritdelen av bakandet. Slicka skålen....
Jag använde en liten form med löstagbar kant. Men jag minskade inte på rabarbermängden och jag tycker det blev just passligt ändå. 
Färdig kaka! Glömde fota innan vi provsmakade med Hubbe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar