måndag 4 maj 2015

Maj

Litet stilleben på fyndskåpet just nu. En otroligt vacker lilja som jag fick av en väninna för snart TVÅ veckor sedan.
Maj. Månaden som vi med högsta sannolikhet blir tvåbarnsföräldrar. Snart snart. Maj som kände sååå långt borta i september när jag plussade. Men som nu är här, fyra dagar in i maj redan dessutom. Snart är det sommar. Ute på vår terass är det redan sommarvarmt idag. På dagens rådgivning såg allt bra ut. Mitt hemoglobin har hållit sig högt, 122 var det idag, så riktigt bra med tanke på graviditeten. Med Hubbe i magen sjönk det mot slutet, det har det inte gjort denna gång. Babyns huvud ligger nu väldigt lågt ner. Så hen kan komma när som helst men också vänta inne i en månad ännu. Jag har svårt att förhålla mig till den här ovissheten märker jag. Det är så tydligt nu denna gång efter att ha haft ett säkert datum med Hubbe. Nu vet jag liksom ingenting om när, hur och vad?! Men jag gissar och hoppas att "Tvåan" ännu vill hålla sig inne i minst två veckor till.... 

Jag gillar fortfarande mitt skåp väldigt mycket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar