söndag 14 juni 2015

Lördagen

Just nu läser jag Vinterkriget av Philip Teir. Helt bra men lite trögläst. 
Var sommaren över nu?! Tur att jag hann njuta till max igår i så fall. Det var nämligen hett på vår bakgård igår. Så skönt. Lillasyster sov i tre timmar i sträck så jag bara satt ute och läste i solen. Det är sannerligen inte så ansträngande att vara tvåbarnsmor som jag trodde.... heh. 

Jee jag har fått några fräknar på näsan! Tyvärr får jag pigmentfläckar ovan läppen också som ser ut som jag satt på för mycket solpuder... Och jag är inte sur, jag kniper bara med ögonen pga solen!
Klockan fyra bänkade jag mej sedan på soffan för att titta på Prinsbröllopet. Jag älskar nämligen kungligheter. Och bröllopet igår var ju så fint. Mitt sällskap, Lillasyster, var inte lika intresserad. Hon somnade innan Sofia kommit in i kyrkan ens. Maken och Hubbe tittade på fotboll på övervåningen istället. Jo, inte så könsneutralt hos oss inte tydligen....  

Bröllopssällskap och snäcks. Fläderlimonaden var jättegod! Maken hade hittat den på Punnitse ja Säästä.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar