onsdag 3 juni 2015

Premiär

Lillasyster och jag tog oss en premiärtur med vagnen idag. Bara en kort tur till närmsta postlåda för att posta ett brev och lite känna oss för hur det känns. Och det kändes bra! Lillasyster sov hur gott som helst, även om jag hade satt på henne alldeles för mycket kläder. Eller klädmängden var bra men mammalådans åkpåse var helt för mycket. Det är ju sommar ute! När vi kom tillbaka sov fröken fortfarande så gott att jag rensade  lite i rabatterna på gården. Så härligt att kunna böja sej och röra sej hur man vill utan smärtande fogar och otymplig mage. Jag längtar tills att jag kan börja svettas ordentligt snart. Maken och Hubbe har förresten varit iväg på tåg och metroäventyr hela dagen och har inte kommit hem ännu. Att jag skulle ha blivit lämnad ensam med Hubbe en hel förmiddag när han var bara 6 dagar gammal skulle ha varit totalt otänkbart då för två år sedan. Nu tycker jag det bara är skönt! 
Bästa vagnen. Denna gång som mono. Ikväll eller imorgon måste vi nog ta en tur med båda barnen!
Det är så vackert där ute nu. Allt grönskar och blommar. Detta körsbärsträd är rakt utanför vår ytterdörr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar