torsdag 18 juni 2015

Torsdagsfunderingar

Torsdag idag. Tio grader utanför och regnet vräker ner. Även om jag inte skulle vilja så blir jag påverkad av det dåliga vädret. För exakt ett år sedan befann vi oss på Miami Beach. Lite annan midsommar då... Fast det blir nog lite annan midsommar i år också. Vi kommer nämligen för första gången någonsin fira midsommar i stan. Dels på grund av vädret och barnen men också för att våra vänner också firar i stan i år. Så månne det inte blir helt bra det här också. Jag kan plocka blommor till kransen på egen gård och sen sova i egen säng på natten... Nypotatis och grillmat behöver jag inte ens fundera på eftersom vi är bortbjudna. Så månne det inte blir helt bra, även om det känns lite konstigt.  

2 kommentarer:

  1. Det gjorde vi också när C var riktigt liten och när man nu en gång har semester och mammaledighet och vet att man kommer att kunna va i skärgården på sommaren så sved det inte lika mycket :D Vi hade nog int så mycket alternativ med en en vecka gammal :D
    Jag tittade också på gamla bilder från Virginias stränder för exakt tre år sen och 20 grader varmare och drömde mig tillbaka... Men glad midsommar i alla fall!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi sku ha haft alternativ men valde detta pga bekvämlighet och det dåliga vädret. Sen när det blir varmt och fint så far vi ut istället. Hoppas midsommarvädret är bättre på Gotland!

      Radera