tisdag 14 juli 2015

Världens bästa resevagn med babyset

Lägg till bildtext
Nu inför vår Tallinn-trip så uppdaterade jag Yoyon med babysettet som finns till, så att vi kunde använda den också med Lillasyster. Det var bara att köpa två extension-kit och byta tygdelarna. Jag kollade på Youtube hur man skulle göra. Och jag är så glad att vi gjorde det. Jag skulle aldrig har fått ut Donkeyn ur bilen på färjan till Tallinn. Den skulle omöjligt har fått plats! Också i kyrkan och på slottet skulle det ha blivit problem med den stora vagnen. Vi åt tex på andra våningen i slottet och man gick upp för en spiraltrappa i trä. Men med världens bästa resevagn var det inga problem. Den väger så lite och är så lätt och smidig att jag kunde bära den till och med själv. Också med babysettet blir den lika liten som med sittdelen. (Se mitt första inlägg om Babyzen yoyon HÄR!) Den fungerade nu kanske inte sååå bra på kullerstenarna i gamla stan. Men det är det få resevagnar som gör. Lillasyster sov också gott i vagnen. När man fäller ner handtaget så rymdes hon alldeles bredvid oss där vi satt och åt på festen. Jättepraktiskt att ha full koll hela tiden. Och inte var hon i vägen heller. Lite tassig ser vagnen ut då liggdelen är så lågt ner, men man vänjer sej. Vi är i alla fall supernöjda och skulle inte ha klarat oss utan den! Det hör ännu en fotmuff till men jag tog bort den då det inte var så kallt och jag tyckte det var mer smidigt med en filt som man kan ta bort om det blir varmare.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar