fredag 21 augusti 2015

Ett renoveringsobjekt

Efter att jag fyllt mitt loppisbord i måndags så måste jag ju också ta en liten runda på loppiset (få se om jag alls går på plus i slutet av veckan om jag också shoppar varje gång jag är där...). I ett dammigt hörn stod ett gammalt Lundby Dockskåp. Jag har redan en tid varit sugen på att fixa upp ett dockskåp. Så jag bara måste köpa det. 8 euro kändes inte så mycket dessutom, även om nog skåpet kommer behöva lite kärlek innan det kan lekas med. Oj, det skall bli så kiva att remppa! Jag älskar sådana här projekt. Och nu måste jag ju dessutom börja leta dockskåpsmöbler som passar eller som jag kan fixa till. Tur att det ännu är några år tills Hubbe och Lillasyster är i dockskåpsålder så jag har rejält med tid på mej för att få huset just så fint som jag vill ha det och vet att det kan bli!
Dagens loppisfynd. Ett dockskåp som jag tänker renovera. Jag tänker målfärg, dekorplast, tapetprover och lite annat pyssel...
Ett klassiskt svenskt Lundby-hus.
När jag är klar med remppan kommer det nog inte vara blommiga tapeter eller plastmatta kvar... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar