fredag 4 september 2015

Förmiddagspromenad

Dagens dubbelvagn. Vi lekte med Hubbe att vi gick genom djungeln. Han spanade så noga efter krokodiler i diket och vi var ganska säkra på att vi hörde en papegoja ;-) 
Jag måste erkänna att jag tycker det är lite svårt att komma iväg oss om förmiddagarna. Det är så lätt att bara bli hemma och slappa. De dagar Hubbe är hemma från dagis brukar vi också köra riktigt soft morgon. Lillasyster sover oftast ännu då vi går ner och äta frukost. Hubbe brukar få titta på barnprogram och jag läser bok och dricker te länge. Så skönt med lugn start. När Lillasyster vaknar brukar jag klä på oss. Idag sken ju dessutom solen så jag frågade Hubbe om han ville gå på promenad. Han säger aldrig nej till att gå ut så jag visste svaret. Vi tog en liten runda till stallet som ligger någon kilometer från oss. Hubbe tycker hästarna är så spännande, och jag kände att vi måste ha ett mål på promenaden. Barnvagnspromenader är ännu också svårt för mig på det sättet. Om jag inte har ett mål eller mening med promenaden så känns det liksom onödigt och det är svårt att komma iväg. Jag hade också tänkt att vi skulle gå via parken på vägen hem, men då vi närmade oss började de mörka molnen torna upp sej lite för hotfullt. Och bara fem minuter efter att vi kommit hem så ösregnade det. Bra tajmning!

Lite blek men nöjd över att få lite mammapoäng då avkommorna får andas lite frisk luft för en gångs skull....
Nya skorna fick sin premiärtur. 
Det är nog minsann ett litet motionspass att puffa på de här två. Vattenflaskan behövdes....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar