fredag 9 oktober 2015

Typiskt

Jag brukar gå och lägga mej kring klockan tio på kvällarna. Då blir jag trött och då vet jag att jag borde få tillräckligt med sömn för att vara pigg följande dag. Igår så var jag lite "wild and crazy" och satt och tittade på Downton Abbey och stickade i soffan när Maken var på fotsal. Det var så skönt och jag kände mig inte trött. Så jag blev kvar och titta på fotbollen också när Maken kommit hem istället för att gå och sova som vanligt... Så först vid halv tolv gick jag upp igår. Vanligtvis brukar barnen sova gott under natten och vakna vid halv åtta. Men tror ni inte att de just inatt, då jag gått och sova nästan två timmar senare än vanligt sover urdåligt och vaknar en timme tidigare än de brukar!! Lillasyster har pipit med nästan en timmes mellanrum hela natten, mest i sömnen tror jag, men ändå så att jag vaknar och går upp och kollar till henne. Och så vaknar Hubbe redan kvart före sju. Gah! Så typiskt alltså. Skulle jag har gått i säng klockan tio som vanligt skulle alla säkert ha sovit som de brukar...
Det blir nog en del tid i denna idag. Läsa böcker, titta på något barnprogram och bara slöa och kramas tror jag bestämt....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar