torsdag 19 november 2015

Mörkret och tröttheten

Min energi tar slut varje dag samtidigt som solen går ner. Efter klockan fem är jag tröttare än trött. Mörkret tar kål på mig. Jag orkar ingenting om kvällarna. Det hjälper inte hur mycket jag än sover. 8-9 timmar är inte tillräckligt ändå. Kanske börjar de bästa amningshormonerna ta slut och det att jag vaknar en eller ett par gånger varje natt ändå har en inverkan? Men mest tror jag nog att det är mörkret. Och det att jag inte rör på mig så mycket som jag borde. Mitt tränande har nämligen inte gått alls den senaste månaden. Promenader har det blivit, men inget annat. Suck. Och inte orkar man ta tag i det heller när man är så trött på kvällarna. Ond spiral. Nästan så jag längtar efter snö ifall det skulle ljusa upp det hela lite grann, men bara nästan!

Lillasysters  nya fina juliga rosett piggar också upp lite grann. Den är från H&M och kostade bara 2,99€.

2 kommentarer:

  1. Men alltså det ÄR helt hemskt det här mörkret, och jag är helt säker på att det har en fysiologisk inverkan på en. Försöker komma ut varje dag på en promenad, fast det sku regna också, men bara för ljusets skull. Är glad för att det snart är december, då ska jag ta fram alla ljusslingor och lyktor och stjärnor och whatnot för att bekämpa det här elände ens lite.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ljusslingor har vi redan ute på gården. Jag måste ta fram dem ren! Ser de mer som vinterbelysning än julpynt. Men tyvärr hjälper de inte mot de värsta. Borde säkert gå på ljusterapi eller nåt?!

      Radera