tisdag 15 december 2015

Det blir inte alltid som man tänkt sej...

... och det är inte alltid så lätt att acceptera det heller. Denna vecka hade jag tänkt julstöka på allvar, få allt klart så vi kan njuta och slappa hela nästa vecka då Hubbe har jullov från dagis. I dag skulle jag åka till stan och köpa de sista klapparna. Men hemma sitter jag. Med en snorig, ynklig Hubbe som har ögoninflammation. Andra ögoninflammationen denna höst och den här är mycket värre. Fast vi fick bättre droppar denna gång. Lillasyster var också lite snorig i morse. Så typiskt. Nå inte så mycket man kan göra åt saken, även om jag morrar lite inombords. Får väl försöka smita iväg när Maken kommer hem ikväll, om det nu skall bli några julklappar alls. Fast egentligen borde jag väl inte klaga. Det är andra dagen som Hubbe är hemma från dagis sen augusti. Och feber har vi inte haft en enda gång. Så vi har nog varit friska denna höst. Men hellre bobbor nu än på julafton. Och trots rinnande näsor och ögon så är de två filurerna annars på gott humör, så jag får väl försöka bli det jag också. Men jag har svårt för ändrade planer! Det är mitt inre kontrollbehov som sätts på prov.

Liten ynklig Sötnos med rinniga röda ögon. Plus i boken för vår lokala hälsostation dock! När jag ringde igår fick vi tid nästan direkt, gratis är det dessutom för barn. 
Lite latte piggar upp. 
Lika gråblek som min kofta. Och jag biter ihop eftersom jag inte alls hade tänkt vara hemma och snyta snornäsor idag... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar