tisdag 29 december 2015

Hejdå julen

Det är samma sak varje år. Så fort julen är över blir jag dötrött på allt vad tomtar heter och jag spyr om jag ser något rött. Så igår flög granen ut och alla tomtar åkte tillbaka i julpyntslådan. Så skönt! Och det ser så fräscht och fint ut hemma igen. Just nu är jag sugen på mer grönt och naturmaterial faktiskt. Känns inte alls som jag, men det är det jag dras mot nu. Pepparkakshuset och stjärnorna fick ännu vara kvar. De känns inte så juliga utan är bara fina. I julklapp fick jag också en del inredningsrelaterat. Nämligen en stringhylla! Men den har inte hunnit komma upp ännu. Och så fick jag två Enjoy-candles också. De lyser så fint. Älskar dem redan. Och hur praktiskt är det inte med ledljus då man har småbarn?!
På skåpet. Just de toner jag vill ha mer av. Grönt och  naturfärger som tex. trä. Pepparkakshuset fick jag i julklapp av Makens brorsor. Så fint! Ser ni Hubbe och Lillasyster på gården? Buketten har jag fått av Mamma, jag får en julbukett varje år. 
Ute är det så vackert med rimfrost. Stjärnan får också hänga kvar i några veckor till. Den är inte jul utan bara ljus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar