onsdag 23 december 2015

Lucka 23: Ljushus i lera

Ni minns leran jag lagade i lucka 10 av maizena och matsoda? En liten del av den blev också till ett litet ljushus. Eftersom jag inte vet hur huset reagerar på värme från riktigt ljus så har jag en ljusslinga i min. Led-ljus funkar också! Lagar man av riktig lera så funkar det förstås också med äkta ljus eftersom keramik klarar värme. Annars är huset gjort i "pepparkakshsteknik". Två delar av varje. Två gavlar, två sidor och två takbitar. Fastlimmat med limpistol. Mitt hus blev lite vint och ojämt. Men det syns inte i mörkret, haha. Då ser man bara ett fint lysande litet hus...  
Nu har vi ljus här i vårt hus...
Inte helt perfekt men det är väl en del av charmen. Vanlig köpe vitlera blir nog betydligt jämnare tror jag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar