fredag 4 december 2015

Lucka 4: Ljushållare av barnmatsburk

Till dagens adventsluckepyssel behövs en gammal tidning och en urdiskad barnmatsburk eller annan glasburk. Klipp bara ut en lämpligt lång och bred remsa av tidningen. Klipp också ut något dekorativt mitt i remsan, t.ex ett hjärta eller en stjärna. Limma fast runt burken. Om du vill kan du ännu pynta med ett snöre i bast eller jute. Sätt i ett värmeljus och tänd din lilla lykta. Tadaa, klart!

Ljus behövs i decembermörkret. Och ljusstakar och -hållare kan man väl inte ha för många av. Detta pyssel klarar också barn av och det blir ändå fint. Tips på hemlagad klapp av liten!?
Jag ställde min ljusburk bredvid hyacinterna på skåpet. Det håller tydligen på att förvandlas till ett riktigt julskåp nu. 
Fint eller hur?! Och återigen ett pyssel som inte kräver något dyrt material. Tvärtom är det mesta återanvändning. 

2 kommentarer:

  1. Jag kommentarade, men vet inte vart den kommentaren försvann. Den här idén ska jag nappa på! Snygga!

    SvaraRadera