torsdag 10 december 2015

Massvis med julklappstips

Nätshopping är ju bara för bra. Speciellt då det kommer till julklappar, så slipper man trängas med hundratals andra människor i butikerna så här inför jul. För mig som hemmamamma är det också så praktiskt då jag inte behöver släpa med mej filurerna och stå där och svettas i kassaköerna. Nästan alla våra julklappar i år har faktiskt köpts via nätet. Och ännu hinner man klicka hem det mesta så att det hinner komma fram innan jul. Här kommer en massa tips, bara att sätta sej vid datorn och beställa nu på veckoslutet så kan du ta det lugnt sen. Bra va?!

julklappar,barn

Först ut lite nödvändiga, men samtidigt fina, klappar till barnen. Kanske en ursnygg tallrik i melamin från Design Letter. Eller ursöt mugg från Bloomingville. De fina krokarna med björn och räv, samt trälådan med räven på kommer också från bloomingville. Besticken är jättesöta tycker jag, sådana presenter som man verkligen använder varje dag är extra uppskattat. Roboten är en sparbössa, Hubbe som just börjat intresserad av pengar, skall få exakt en sådan! Så fin. Morfar är en sjörövare-boken är Hubbes absoluta favorit. Böcker är annars också alltid en trevlig gåva tycker jag. Luftballongen är en så fin detalj till ett barnrum. Brio-spisen är ju en riktigt klassiker, extra snygg som vit tycker jag. Förvaring kan man aldrig har för mycket av, denna från Elodie details tycker jag var fin. Hubbe har just fått ett stora barns täcke, så snygga lakan skulle vi behöva. De här var neutrala och snygga!

julklappar,blandat

Mer fint till mindre eller större pojkar och flickor. Igelkottmugg från Bloomingville. Kokbok för att inspirera Mamma kanske?! Underbar klädställning för de finaste plaggen. En härlig filt till babyn. Trämatleksaker går alltid hem. Hjälm och balanscykel skulle Hubbe bli sååå glad för. Och hjälmen kan man ju också använda i pulkabacken eller på isen. Verktygsback med fina Brio-byggrejer. Tygkassens tryck tyckte jag stämmer bra in på hemma oss i alla fall...
julklappar,mamma

Här ovan lite tips på klappar till Mamma, syrran eller svärmor?! Serveringsfat behövs alltid, detta blåa kommer från Jamie Oliver. Marlene Birger gör alltid stilrena accessoarer, denna nyckelring till exempel. Ett fint smycke är också en uppskattad gåva. En tidningsprenumeration gillar väl alla, en present som håller längre än en dag dessutom. Allt om mat är i  alla fall min Mammas favorit tidning. Den här kokboken av Sara La Fountain har jag bläddrat i och den är ljuvlig. Marockansk keramik vill jag i alla fall ha själv, så månne inte andra också blir glad av det?! Likaså de underbara Enjoy Candelsarna. Eller ett sådant här fint litet design ljushus
julklappar, honom

Jag tycker män ofta är lite svårare att hitta på presenter till. Men här är i alla fall några tips på gåvor till Pappa, brorsan eller Maken. Boxare behövs alltid, en gåva som verkligen används. En snygg klocka är garanterat uppskattat. Den här halsduken var också snygg tycker jag. Båda min Pappa och Maken gillar att läsa, så en bok är alltid en bra klapp, kanske denna om Jari Litmanen?! Lädergrejer som bälte, mobilfodral eller datorväska är också klassiska snygga klappar! Och hur snygga var inte dessa kristallglas?! Perfekta att dricka whisky ur. Alessi gör också tidlösa produkter som både kvinnor och män gillar, som denna fruktkorg
julklappar,baby

Klappidéer för en liten prinsessa kanske!? Söt elefantmobil att hänga ovan spjälsängen. Eller en liten kaninlampa som kan fungrera som nattlampa och dekoration i barnrummet. Den här speldosan var också söt. Och vimplar är jag svag för, även om jag hellre syr själv... Bloomingville har verkligen massa fint nu till barnrum, som denna tavla. Ingridböckerna är pop hos oss, och böcker är som sagt alltid en bra gåva! Designklossar i rosa nyans är lite coolt tycker jag. I leksaksväg har Giraffen Sophie varit pop hos oss, eller så en sån här pärl-iq-grej! Tuttsnöre och tuttflaskor är också behövliga gåvor, dessa var dessutom extra fin. Eller miniconverse! Sådana köper man kanske inte själv, så de är perfekta att få i gåva. Lampan är drömmen till Lillasysters framtida rum en dag... 

Julklappar,henne

Sist men inte minst, sista minuten klappar till syrran, eller varför inte dej själv?! Marc Jacobs Daisy är min favoritparfym. Kählervasen fick jag ju redan, men denna skål eller minivaserna står på önskelistan, design är alltid en bra gåva! Årets vintermuminmugg till någon som samlar på sådan?! Eller varma fårskinnstofflor, jag använder mina Sheperds varje dag. Mama är min favorittidning, så ifall din syrra också har barn är denna perfekt! Ljusboxen skulle jag också gärna ha själv. Marmor är också snyggt, kanske en skärbräda eller en mortel. Eller en snygg nyckelknippa? Det skulle jag faktiskt behöva, kanske det får bli klappen till migs själv. Alessis citronpress är också en klassiker som jag tror det flesta blir glada av. 

OBS! Inlägget innehåller affiliatelänkar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar