tisdag 29 december 2015

Saftigt

En av mina julklappar var en råsaftcentrifug, alltså en saftmaskin. Den är helt super. Nästan varje morgon sedan julen har jag lagat egen saft. Det blir sååå gott och är väldigt hälsosamt. Perfekt för min hälsosamma nystart vol. 1000 som jag tänkt köra igång nu efter jul. Äkta detox och juicefest blir det nu inte riktigt ännu, eftersom jag fortfarande ammar. Men lite hälsosammare mat och mera grönt skall det i alla fall bli. Och saft på hälsosamheter varje morgon. Hittills har jag testat rödbeta, morot, päron, äppel, ingefära, mandariner, lime och mynta. Alltså inte allt på en gång, men i lite olika kombinationer. Grönkål, selleri och melon är jag nyfiken på att testa till näst. Är det någon som har en likadan mackapär och tips på supergod saft så dela gärna med dej!

Igår morse drack jag denna saft gjord på rödbeta, päron och spenat. Gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar