onsdag 13 januari 2016

Aningen mer hoppfull

Jag har tulpaner! Äntligen! Det ger lite hopp om att det blir en vår trots allt. Att gräva fram bilen i morse, sedan vår bilplats och till sist farstun var också bra terapi. Att riktigt rikta alla aggressioner mot den förbaskade snön kändes bra. Förutom då jag slängde  i motvind förstås. Det är nog bra motion det här med snöarbete. Förhoppningsvis är jag i superskick till våren sen tack vare snön. Nånting positivt med den alltså. För jag måste nog börja peppa mej lite nu. I värsta fall har vi två, till och med tre, månader av detta framför oss. Om jag inte börjar gilla snö och kyla lite mer så kommer jag förgås. Kanske det går med snöskottarterapi och en väldans massa tulpaner. Får väl hoppas på det. 

Ah, äntligen. Min favoritblomma denna säsong.  
Den stackars buketten såg så ledsen ut när jag kom in, det tog trots allt säkert tjugo minuter att gräva fram allt där ute. Tursamt nog repade de sej genast i vasen. 
Pirkkas mix med 15 blandade tulpaner. Ljuvligt!

2 kommentarer: